Obava klienta: Nešlápneme z bláta do louže s novou IT firmou?
Řešení: Už při prvotním jednání s novou IT firmou poznáte, jestli je to pár živnostníků, co si hrají na firmu, nebo seriózní firma, co to myslí vážně a záleží jí na dobrém jménu.
Důležitým indikátorem jsou finance. Pokud si nová IT firma řekne o částky, které odpovídají spíše cenám živnostníků, tak zbystřete. Kvalitní IT firma musí mít finanční ohodnocení jejich služeb nastavené tak, aby uživila zaměstnance, provozovnu, vybavení a zároveň měla nějaký zisk na rozvoj k lepšímu fungování. Důrazně nedoporučuji koukat pouze na cenu. Pokud koukáte pouze na cenu, tak se velmi pravděpodobně dřív, nebo později s novou IT firmou spálíte, jelikož nebude schopna uživit kvalitní zaměstnance a tím i vysokou kvalitu služeb, které Vám slíbila poskytovat. Jsou věci, kde se dá šetřit, nicméně na IT šetřit nedoporučuji, jelikož pro většinu z klientů je IT klíčová součást fungování byznysu a jakmile se na IT začne šetřit, tak to více či méně začne odnášet i byznys klienta.
Dalším ukazatelem před změnou je smlouva. Chtějte vidět návrh smlouvy, abyste měli garanci jak kvality služeb, tak reakční dobu, sankce za nedodržení smluvních závazků, a jiné. Smlouva Vám mnohé napoví, zda li to s Vámi nová firma myslí opravdu vážně a je ochotna nést riziko za kvalitu svých služeb.
Doporučuji vybrat IT firmu, která není složená jen z „ajťáků“, ale má i například obchodní oddělení. Zajistíte si tak podporu někoho, kdo nemluví jen řečí počítačů a získáte sympatického obchodníka, co se o Vás bude starat a bude popohánět ajťáky, ať dělají svou práci tak dobře, jak jen dovedou a Vy jste spokojeni.
Další známkou určité kvality firmy, jsou
certifikace. Pokud se rozhodujete mezi firmou bez certifikací a s, tak doporučuji vybrat firmu s kvalitními certifikacemi. Čím zajímavější a přesvědčivější certifikace firma má, tím více to myslí s jejím podnikáním vážně a máte určitou záruku toho, že chce na českém trhu růst a kvalita služeb tak poroste s ní a Vy na tom jen získáte.